IT Beredskab 2017-05-30T10:00:18+00:00

IT Beredskab

Hvorledes fungerer den nuværende beredskabsplan i dag? Er den afstemt med den øvrige organisation? Er der behov for at udarbejde en ny IT beredskabsplan? Hvorledes er man i stand til om muligt at ændre på denne? Hvad er bindingerne? Har man haft nedbrud før? Hvad var processen? Hvad bestod problemløsningen af og hvor lang tid gik der før man var oppe at køre igen? Én ting er den tid det tog folk i IT afdelingen. Noget andet er den tid det tog inden systemerne var oppe at køre igen. Hvad var konsekvensen af denne ventetid og var der eventuelt tale om datatab?

Er det nødvendig ifb. med nye tiltag samt evt. krav til nye systemers oppetid, at der skal overvejes en ny disaster recovery plan? Skal dette være in-house eller hos andre og hvad kan det forventes, at bibringe af tilgængelighed for de nye kritiske applikationer? Tilgangen til opgaven vil være operationel, praktisk og basere sig på korte og præcise spørgsmål til key stake holders i organisationen.

Tilsvarende vil der også blive stillet samme spørgsmål til IT afdelingen. Formålet er som udgangspunkt at sikre, at der er afstemte forventninger om hvad der leveres i dag og hvad der skal leveres i fremtiden.  Ved et ønske om en ny beredskabs – eller disaster recovery plan vil der også kunne afgives prisoverslag således, at der træffes en beslutning ud fra konsekvens. Hvad koster det, at justere systemerne til at kunne komme i drift hurtigere end det er muligt i dag? Hvor meget data kan man tåle at tabe ved et nedbrud (fra minutter, timer og dage)?

Analysen giver et godt og overskueligt indblik i virksomhedens nuværende IT bredskab samt nye ønsker. Disse er afstemt med resten at organisationen. Omkostninger og andre konsekvenser ved en eventuel justering af ens IT beredskabsplaner vil også fremgå.

Kontaktinformationer

Enovate
CVR: 38116436

Skovbrynet 6,
2690 Karlslunde

Tlf: +45 3114 4115
E-mail: rt@enovate.dk

Kontakt os